Psycholog szkolny – mgr Emilia Szymańska
II piętro, pokój nr 29
Godziny pracy psychologa szkolnego
Dzień tygodnia |
Godziny pracy |
Poniedziałek |
8.55 – 10.55 |
Wtorek |
13.30– 14.30 |
Środa |
9.00 – 12.00 |
Czwartek |
9.00 – 11.00 |
Piątek |
9.00 – 11.00 |
Zadania |
Formy realizacji |
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnoza indywidualnych potrzeb rozwojowychi edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów. Określenie zarówno mocnych stron uczniów, ich zainteresowań, predyspozycji, jak przyczyn niepowodzeń i trudności w funkcjonowaniu szkolnym. |
1. Obserwacja uczniów podczas zajęć lekcyjnych. 2. Indywidualne rozmowy z uczniami. 3. Konsultacje z wychowawcami klas i nauczycielami. 4. Kontakt z rodzicami. 5. Stała współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. 6. Prowadzenie zajęć integracyjnych, warsztatów profilaktycznych, pogadanek w klasach. 7. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych. 8. Prowadzenie badań socjometrycznych, ankietowych i innych, w tym w oparciu o autorskie narzędzia diagnostyczne. |
Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych, oraz edukacyjnych uczniów, zapo-bieganie zaburzeniom zachowania. |
1. Analiza opinii i orzeczeń z poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, podjęcie działań zgodnie z zaleceniami, kontakt z Poradnią. 2. Udzielanie nauczycielom informacji oraz wsparcia w zakresie uczniów, którzy wymagają specjalnych potrzeb edukacyjnych. 3. Udział w spotkaniach zespołów klasowych. 4. Dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania uczniów objętych kształceniem specjalnym. |
Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień, oraz innych problemów dzieci. |
1. Zajęcia dla uczniów z zakresu profilaktyki uzależnień, zachowań ryzykownych. 2. Promowanie zdrowego stylu życia. 3. Prowadzenie zajęć dla poszczególnych klas w celu zminimalizowania zachowań agresywnych, edukowanie uczniów w zakresie bezpieczeństwa. 4. Zapraszanie specjalistów na spotkania z rodzicami. |
Współpraca z dyrekcją, pedagogiem szkolnym, wycho-wawcami, nauczycielami. |
1. Stała współpraca z dyrekcją szkoły, konsultacje w sprawach uczniów i wszelkich spraw bieżących, również poprzez platformy internetowe. 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym, pedagogiem specjalnym, realizacja wspólnych założeń i działań. |
Współpraca z rodzicami. |
1. Indywidualne spotkania z rodzicami uczniów. 2. Udzielania porad w rozwiazywaniu trudności wychowawczych. 3. Wyjaśnianie przyczyn pojawiających się trudności szkolnych. 4. Udzielenie porad i wskazówek odnośnie kontaktów z różnymi instytucjami pozaszkolnymi. 5. Pomoc rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji, oraz uzdolnień uczniów. 6. Wykorzystanie zasobów cyfrowych do komunikacji i kontaktów z rodzicami. 7. Prowadzenie warsztatów rozwijających kompetencje wychowawcze. |
Wspieranie nauczycieli, wycho-wawców w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
1. Udzielanie porad/wsparcia nauczycielom w zakresie interpretacji zachowań uczniów przejawiających trudności oraz proponowanie metod wychowawczych postępowania z nimi. 2. Stałe konsultacje, oraz współpraca, również poprzez platformy internetowe. 3. Działania mediacyjne. 4. Pomoc w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji oraz uzdolnień uczniów. |
Prowadzenie zajęć psycho-edukacyjnych, indywidualnych i grupowych. |
1. Udzielanie wsparcia uczniom, indywidualne rozmowy. 2. Konsultacje dla uczniów, rodziców i nauczycieli. 3. Podejmowanie interwencji w trudnych sytuacjach szkolnych, wychowawczych, emocjonalnych i innych. 4. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych. 5. Prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dzieci. 6. Prowadzenie zajęć rozwijających świadomość rynku pracy i wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej dla klas 7-8. 7. Prowadzenie zajęć rozwijających świadomy odbiór i poruszanie się w mediach społecznościowych. |
Doskonalenie zawodowe. |
1. Współpraca z psychologami z innych szkół, oraz specjalistami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. 2. Udział w wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego ( szkolenia, kursy). |
Prowadzenie dokumentacji w/w działalności. |
1. Zgodnie z opisem zadania. |