|
ŚWIETLICA SZKOLNA |
|
Zapraszamy do świetlicy szkolnej działającej
w Szkole Podstawowej nr 11
im. Jana Heweliusza w Grudziądzu
Witamy Was serdecznie w nowym roku szkolnym.
Wszystkim Świetlikom życzymy samych sukcesów i wiele sympatycznych chwil.
Świetlica szkolna zaprasza:
w poniedziałki od 7.00 do 17.00
we wtorki od 7.00 do 17.00
w środy od 7.00 do 17.00
w czwartki od 7.00 do 17.00
w piątki od 7.00 do 16.30
|
|
|
DZIEŃ DLA ZDROWIA
Cele:
– promowanie wśród uczniów zdrowego stylu życia,
– uświadamianie im zagrożeń związanych z używaniem różnych środków odurzających,
– kształtowanie postawy zainteresowań własnym zdrowiem,
– promowanie wiedzy o zdrowym odżywianiu, higienicznym trybie życia,
– uczenie zasad udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej,
– podkreślenie wagi aktywności fizycznej i czynnego wypoczynku na świeżym powietrzu,
– integrowanie środowiska uczniowskiego poprzez wspólną zabawę i zdrowe współzawodnictwo międzyklasowe,
– nauka współdziałania w zespole klasowym,
– nabywanie umiejętności kulturalnego kibicowania swoim koleżankom i kolegom.
Realizatorem programu jest szkolne koło LOP wraz z opiekunem, wychowawcami klas, pedagogiem, nauczycielami wychowania fizycznego, nauczycielami sztuki, przyrody, biologii oraz uczniami klas IV-VIII. Całe przedsięwzięcie opiera się na zorganizowaniu szeregu konkurencji, konkursów wiedzy o tematyce prozdrowotnej wraz z konkurencjami sportowymi. Uczniowie mają możliwość wykazania się umiejętnościami plastycznymi. Dla ubogacenia imprezy uczniowie przygotowują także stanowisko FIT ze zdrową żywnością. Na zakończenie, członkowie koła LOP przygotowują inscenizację z zakresu profilaktyki prozdrowotnej.
„EKOKLASA” - OGÓLNOSZKOLNE WSPÓLZAWODNICTWO EKOLOGICZNE KLAS SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 11 W GRUDZIĄDZU
Cele:
– kształtowanie umiejętności wykorzystania w praktyce wiedzy z zakresu ochrony środowiska i ekologii poprzez udział w selektywnej zbiórce niebezpiecznych odpadów
– propagowanie ekologicznego stylu życia opartego na zasadach zrównoważonego gospodarowania zasobami przyrody,
– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczo – ekologicznych,
– popularyzowanie nauk przyrodniczych przez naukę, działanie i zabawę
Organizatorem współzawodnictwa jest szkolne koło LOP. Nad przebiegiem czuwa komisja w składzie: opiekun koła LOP p. Witold Zygadlewicz, p. Iwona Szymańska, p. Aneta Tadrowska. Program skierowany jest do uczniów klas I-VIII i polega na corocznym współzawodnictwie klas o tytuł „EKOKLASY”. Każdego roku przygotowywany jest nowy regulamin, w którym ustalane są 4 zadania konkursowe (dwa nowe i dwa powtarzalne co roku). Ogłoszenie wyników współzawodnictwa oraz wręczenie nagród odbywa się podczas apelu podsumowującego rok szkolny. Puchary i dyplomy są sponsorowane przez kilka instytucji: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu, Nadleśnictwo „Jamy” oraz firmę REMONDIS.
BEZPIECZNY UCZEŃ – PROGRAM PROFILAKTYCZNY
Cele:
– wzrost poczucia bezpieczeństwa uczniów,
– wskazywanie postaw i wzorców godnych naśladowania,
– umiejętność radzenia sobie uczniów w sytuacjach trudnych,
– integracja uczniów, nauczycieli, rodziców społeczności lokalnej,
– kontynuacja działań sprzyjających wszechstronnemu rozwojowi uczniów,
– nauka i popularyzacja bezpiecznych zachowań,
– promocja zdrowego stylu życia i ograniczenie uzależnień wśród młodzieży,
– poprawa relacji interpersonalnych w grupach rówieśniczych,
– wzrost świadomości dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego,
– przygotowanie alternatywnej oferty zajęć profilaktycznych,
– integracja działań instytucji i organizacji działających na rzecz profilaktyki, w środowiskach dzieci i młodzieży.
Projekt powstał w wyniku współpracy Urzędu Miejskiego: Wydziału Edukacji, Wydziału Spraw Społecznych, Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz jednostek podległych Ratuszowi: Centrum Pomocy Dziecku i Poradnictwa Rodzinnego, Ośrodka Doskonalenia i Doradztwa Zawodowego Nauczycieli, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. W akcję włączą się również Komenda Miejska Policji i Straż Miejska. Głównym celem jest ograniczenie zjawisk patologii społecznych, a w szczególności alkoholizmu, narkomanii oraz ochrona dzieci i młodzieży przed przemocą i innymi zagrożeniami dla ich bezpieczeństwa. Podczas realizacji poszczególnych zajęć z kolejnych bloków tematycznych nauczyciele i uczniowie otrzymują odpowiednie materiały dydaktyczne i informacyjne. Warto dodać, że program „Bezpieczny Uczeń” w swojej konstrukcji zapewnia logiczną kontynuację treści profilaktycznych przez kolejne etapy edukacyjne, co daje bardzo duże prawdopodobieństwo przyjęcia przez uczniów pożądanych społecznie postaw i zachowań, a co za tym idzie pozwoli na ograniczenie zjawisk patologii społecznych.
AUTOCHODZIK – PROGRAM REALIZOWANY PRZEZ STRAŻ MIEJSKĄ
Cele:
– przygotowanie dzieci do samodzielnego i bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym,
– zapoznanie dzieci z różnymi środkami komunikacji i transportu oraz wyjaśnienie ich znaczenia dla życia i bezpieczeństwa ludzi,
– tworzenie sytuacji sprzyjających poznawaniu i przestrzeganiu zasad ruchu drogowego w celu bezpieczeństwa własnego i innych,
– poznanie budowy pojazdów,
– poznanie podstawowych elementów drogi i występujących dźwięków ulicznych,
– poznanie zasad bezpiecznego poruszania się pieszych,
– poznawanie podstawowych znaków drogowych,
– poznanie podstawowych zasad ruchu drogowego
Program ten jest przeznaczony dla uczniów klas I-III i pokazuje w praktyce zasady ruchu drogowego i zachowania uczestników ruchu.
AGRESJA I PRZEMOC W SZKOLE – PROGRAM REALIZOWANY PRZEZ STRAŻ MIEJSKĄ
Cele:
– wyjaśnienie pojęć agresja i przemoc,
– omówienie form agresji i przemocy w szkole,
– uświadamianie czym charakteryzuje się agresor i jakie najczęściej przyjmuje postawy i czy można rozpoznać ofiarę przemocy,
– budowanie poczucia własnego bezpieczeństwa oraz zaproponowanie schematów zachowań i przyjmowanie bezpiecznych postaw,
– uświadamianie jak powinnyśmy się zachowywać zarówno w szkole jak i na ulicy, kiedy zetkniemy się z agresją ze strony innych osób,
– szukanie odpowiedzi na pytanie: czy i jak możemy przeciwdziałać zachowaniom agresywnym innych osób
Zajęcia prowadzone są w formie pogadanki, burzy mózgów.
BEZPIECZNE DZIECIŃSTWO – PROGRAM REALIZOWANY PRZEZ STRAŻ MIEJSKĄ
Cele:
– przekazanie uczniom informacji na temat niebezpieczeństw, które grożą w różnych sytuacjach życiowych oraz sposobach ich unikania i reagowania,
– pouczenie na temat bezpiecznego spędzania wolnego czasu podczas przerw lekcyjnych – wykształcenie prawidłowych reakcji na mogące występować zjawiska przemocy, wyłudzania pieniędzy,
– uświadomienie jak należy się zachować w kontakcie z osobą obcą,
– przedstawienie dzieciom informacji o bezpiecznych miejscach zabaw,
– przestrzeganie dzieci przed igraniem z niebezpiecznymi przedmiotami,
– zachęcanie dzieci do bezpiecznych form spędzania wolnego czasu.
Program adresowany jest uczniów klas I-IV. Zajęcia prowadzone są w formie mini wykładu, pytań i odpowiedzi oraz burzy mózgów.
BEZPIECZNY INTERNET – PROGRAM REALIZOWANY PRZEZ STRAŻ MIEJSKĄ
Cele:
– budowanie podstawowych zasad bezpieczeństwa,
– uświadomienie dzieciom jak bezpiecznie mogą czatować,
– budowanie wśród uczniów poczucia odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo,
– uświadomienie uczniom, jakie powinni przyjmować postawy gdy ktoś za pośrednictwem Internetu namawia ich np. do spotkania,
– uświadomienie uczniom, jak chronić się w Internecie
Program ten adresowany jest dla klas IV-VI. Metodami realizacji programu są pogadanka, burza mózgów, praca w grupach, warsztaty
UZALEŻNIENIOM NIE – PROGRAM REALIZOWANY PRZEZ STRAŻ MIEJSKĄ
Cele:
– uświadomienie czym jest uzależnienie oraz środek psychoaktywny,
– ćwiczenia w kształtowaniu postawy asertywnej,
– uświadomienie młodzieży, jaka grupa osób jest najbardziej narażona na kontakt ze środkami uzależniającymi,
– uzmysłowienie uczniom, w jaki sposób można się uzależnić i jakie mogą być tego następstwa,
– zwrócenie uwagi na podejmowanie kroki w przypadku zauważenia, że ktoś ze znajomych zaczyna stosować środki psychoaktywne,
– budowanie zdrowego stylu życia
Program przeznaczony jest dla młodzieży klas VII i VIII. Formami pracy są pogadanka i burza mózgów.
MIĘDZY NAMI KOBIETKAMI – PROGRAM EDUKACYJNY O DOJRZEWANIU
Cele:
– zdobycie określonej wiedzy i lepsze zrozumienie przemian fizycznych i emocjonalnych
zachodzących w okresie dojrzewania,
– przyswojenie prawidłowej terminologii dotyczącej części ciała, dorastania i rozwoju,
– zaakceptowanie siebie i złagodzenie stresów związanych z dorastaniem
– uświadomienie sobie, że wraz z dojrzewaniem wzrasta odpowiedzialność za dbałość
o swoje ciało i postępowanie.
Nasza placówka od kilku lat uczestniczy w programie „Między nami kobietkami”.
Program przeznaczony jest dla dziewcząt klas szóstych i stanowi wsparcie dla realizacji celów edukacyjnych na przedmiocie przyroda. Program stworzono przy współpracy recenzentów MINISTERSTWA EDUKACJI NARODOWEJ, ginekologów i psychologów. Jest on wpisany na listę środków dydaktycznych zalecanych przez MEN do użytku szkolnego. Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowaną Prelegentkę Działu Profilaktyki i Edukacji Procter & Gamble. Uczestniczki programu otrzymały specjalne zestawy edukacyjne. Program od ponad 10 lat funkcjonuje w całej Polsce.
TERAPIA PEDAGOGICZNA
ZAJĘCIA KOREKCYJNO- KOMPENSACYJNE
W naszej szkole organizowane są zajęcia z terapii pedagogicznej (zajęcia korekcyjno - kompensacyjne), które rozwijają i aktywizują te wszystkie funkcje intelektualne i właściwości osobowościowe uczniów, które umożliwiają im pełne uczestnictwo w procesie dydaktyczno - wychowawczym.
Dla kogo?
Zajęcia odbywają się pod kierunkiem terapeutów pedagogicznych. Grupa dzieci liczy kilku uczestników. W zajęciach uczestniczą uczniowie posiadający opinię z PPP oraz wszyscy, którzy potrzebują wsparcia w procesie dydaktycznym.
W trakcie zajęć uczniowie korzystają z wielu pomocy dydaktycznych m. in.: gier edukacyjnych, gier multimedialnych, kart pracy, słowników, co uatrakcyjnia formę zajęć. Dzięki łączeniu nauki z zabawą dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach i z niesłabnącym zapałem poszerzają swoją wiedzę i umiejętności.
Jak wyglądają zajęcia ?
Terapeuci pedagogiczni dbają o zapewnienie dzieciom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się przestrzeni, w której, w przyjaznej atmosferze, mogą podnosić swoje kompetencje szkolne. Robimy to za pomocą różnorodnych środków pedagogicznych, wykorzystując gry dydaktyczne, pomoce edukacyjne klasyczne i multimedialne. Zajęcia prowadzone są metodami zapewniającymi naukę za pomocą bodźców wzrokowych, słuchowych, kinestetycznych (ruchowych) i dotykowych. Wychodzimy z założenia, że zabawa i doświadczanie są dobrymi metodami do przezwyciężania trudności a priorytetem jest budowanie emocjonalnej odporności dziecka i umożliwianie mu odnoszenia sukcesów na miarę jego możliwości.
Kto prowadzi zajęcia?
w klasach I-III - B. Krajinska - sala 44 /54
poniedziałek , wtorek środa i czwartek w godzinach ustalonych indywidualnie
Konsultacje dla dzieci i rodziców piątek 8.45 do 9.45 w sali 44
W klasach IV- VIII – B. Makowska
poniedziałek godz. 8.00-8.45, 14.35-15.20 w sali 13
wtorek godz. 14.35-15.20 w sali 13
Konsultacje dla dzieci i rodziców poniedziałek godz. 12.45-13.30 w sali 13
Jak wspieramy rodziców?
- Zarówno nauczyciele jak i specjaliści są otwarci na rozmowę i odpowiedzą na wszelkie rodzące się pytania i wątpliwości. Zachęcamy Państwa do kontaktu poprzez e- dziennik lub umówienie się na spotkanie osobiste.
- Przygotowaliśmy informacje dotyczące tematu dysleksji i specyficznych trudności w uczeniu się, które jest dostępne na stronie internetowej naszej szkoły. Sukcesywnie pojawiać się będą kolejne podejmujące ważne tematy, takie jak: motywacja dziecka do nauki, pomysły na pracę w domu i inne.
Zajęcia odbywają się na terenie szkoły w terminie dostosowanym do planu lekcji uczniów. Są nieodpłatne i dobrowolne – warunkiem uczestnictwa dzieci w zajęciach jest pisemna zgoda rodziców.
To od Waszego zaangażowania – Drodzy Uczniowie i Rodzice zależy skuteczność terapii!
za Martą Bohdanowicz
Jaki mamy cel ?
Celem najważniejszym terapii pedagogicznej jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z trudnościami rozwojowymi, na miarę ich możliwości. Istota terapii sprowadza się do korekcji, czyli usprawniania zaburzonych funkcji poznawczych i ruchowych dziecka i ich współdziałania, oraz do kompensacji, czyli zastąpienia funkcji słabiej rozwijających się tymi, które się dobrze rozwijają.
Zadaniem terapii jest również łagodzenie zaburzeń emocjonalnych, będących efektem szkolnych niepowodzeń oraz wypracowanie motywacji do nauki, której zwykle brakuje tym uczniom, gdyż utracili ją wskutek utrzymujących się niepowodzeń szkolnych.
Szczegółowymi celami terapii pedagogicznej są:
- kształtowanie i rozwijanie analizy oraz syntezy wzrokowej i słuchowej,
- usprawnianie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni,
- kształtowanie i rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie koncentracji uwagi, pamięci i spostrzegawczości,
- wspomaganie rozwoju sprawności manualnej i graficznej,
- rozwijanie umiejętności czytania i pisania,
- motywowanie do systematycznej pracy,
- rozbudzanie wiary we własne siły i możliwości.
Co chcemy osiągnąć ?
Podczas trwania całej terapii ważne jest, by wszyscy jej uczestnicy wzięli za nią odpowiedzialność. Dotyczy to szkoły – w osobie terapeuty, rodziców oraz samego dziecka. Od ciągłej i systematycznej współpracy wymienionych osób zależy powodzenie całej terapii. W praktyce chodzi tu o intensywną pracę dziecka w szkole jak i w domu. Ważne, by rodzice wspierali swe dziecko we wszystkich jego poczynaniach i zachęcali do udziału w zajęciach, ale i też dopingowali je do kontynuowania pracy w domu.
Tylko codzienne ćwiczenia dadzą rezultaty terapeutyczne, nawet w formie całkowitego wyeliminowania trudności dziecka. Dlatego namawiamy rodziców do stałego kontaktu z osobą prowadzącą terapię i bieżącego konsultowania rodzaju ćwiczeń, jakie w danym momencie musi podjąć dziecko.
Nawet najlepszy terapeuta, mając do dyspozycji tylko jedne zajęcia w tygodniu, nie jest w stanie w istotny sposób wyeliminować trudności dziecka. W tym wypadku musi być on raczej drogowskazem dla rodziców i dziecka – wskazywać zadania do wykonania, sprawdzać ich poprawność i motywować do dalszej pracy.
Nasze wspólne cele :
1. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami.
2. Przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym.
3. Wzmacnianie poczucia własnej wartości.
4. Wyrabianie pewności siebie.
Zapraszamy!
KILKA INFORMACJI
Jeśli chcemy naprawdę pomóc naszemu dziecku,
jest na to tylko jeden skuteczny sposób - systematyczna praca.
DYSLEKSJA, DYSORTOGRAFIA, DYSGRAFIA
O specyficznych trudnościach w nauce mówimy, jeżeli niepowodzenia szkolne, dotyczą tylko niektórych zakresów uczenia się i występują przy co najmniej przeciętnej inteligencji,
a niejednokrotnie wysokiej sprawności intelektualnej, sprawnych narządach ruchu oraz zmysłach wzroku i słuchu, właściwej opiece wychowawczej oraz dydaktycznej.
Gdy trudności te mają charakter wybiórczy i przejawiają się niepowodzeniami
w uczeniu się czytania i pisania, mówimy o dysleksji rozwojowej. W wypadku specyficznych trudności w uczeniu się matematyki można użyć terminu dyskalkulia. Czasem trudności te występują jednocześnie, kiedy indziej mają charakter trudności izolowanych, ograniczonych do jednej umiejętności. Gdy dysleksja i dyskalkulia występują razem, są przyczyną poważnych niepowodzeń szkolnych.
PRACA RODZICA Z DZIECKIEM DYSLEKTYCZNYM
Zdiagnozowanie dysleksji oznacza konieczność podjęcia konkretnych działań, które umożliwią dziecku osiągnięcie sukcesów na miarę jego rzeczywistych możliwości. Mając dużo zrozumienia dla niepowodzeń szkolnych swojego dziecka, rodzice powinni konsekwentnie wymagać od niego podejmowania pracy nad trudnościami i pokonywania ich. Konsekwencje nieobjęcia ucznia dyslektycznego terapią pedagogiczną, w tym codziennymi dodatkowymi zajęciami, to w przyszłości ograniczenie możliwości zdobycia wykształcenia, uprawiania atrakcyjnego zawodu, a więc skutki, które mogą wpłynąć na całe życie człowieka.
CO RODZICE ROBIĆ POWINNI:
- zrozumieć problem dziecka ( dziecko nie jest leniwe czy niezdolne, ono po prostu potrzebuje właściwiej ukierunkowanej pomocy),
- poznać jego mocne strony,
- wzmacniać w dziecku pozytywne wartości, zainteresowania,
- zapewnić mu warunki do pracy,
- nadzorować systematyczną pracę,
- nauczyć stałego korzystania ze słownika ortograficznego,
- czytać wspólnie z dzieckiem.
CZEGO RODZICE ROBIĆ NIE POWINNI:
- nie tłumaczyć trudności dziecka wyłącznie lenistwem,
- nie porównywać z rówieśnikami czy rodzeństwem,
- nie liczyć na natychmiastowe efekty,
- nie krytykować i ośmieszać,
- nie podważać autorytetu nauczycieli i terapeutów,
- nie usprawiedliwiać niechęci do wykonywania ćwiczeń,
- nie odrabiać za dziecko prac domowych,
- nie poprawiać błędów w pracach pisemnych (dziecko powinno nauczyć się pracować ze słownikiem ortograficznym).
PEDAGOG SZKOLNY
mgr Justyna Burcz
sala 55
DROGI UCZNIU!
Jeśli masz problemy i chcesz o nich porozmawiać, przyjdź.
Zapraszam.
Pamiętaj!
Nie jesteś sam – otrzymasz wsparcie i pomoc.
GODZINY PRACY
|
|||||||||||
Pomoc materialna
Jednym z zadań pedagoga szkolnego jest zorganizowanie i koordynowanie pomocy materialnej dla znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej uczniów i ich rodzin.
Zgodnie z zapisem w rozdziale 8a Ustawy o systemie oświaty uczniowi przysługuje prawo do pomocy materialnej ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie państwa lub budżecie właściwej jednostki samorządu terytorialnego.
Uczniowie mogą otrzymywać pomoc materialną w formie:
1. Świadczeń o charakterze socjalnym
- stypendium szkolne,
- zasiłek szkolny,
2. Świadczeń o charakterze motywacyjnym
- stypendium za wyniki w nauce,
- stypendium za osiągnięcia sportowe.
Uczniowi może być przyznana jednocześnie pomoc o charakterze socjalnym i motywacyjnym.
Stypendium szkolne
Informacja dotycząca stypendium szkolnego na rok szkolny 2023/2024
1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami wysokość kryterium dochodowego dla wnioskodawców składających wnioski nie ulega zmianie wynosi 600,00 zł/m-c/osobę.
2. Termin składania kompletnych wniosków najpóźniej do piątku 15 września 2023 r.
3. Zasady obliczania dochodu na jednego członka rodziny nie ulegają zmianie. W przypadku składania wniosku we wrześniu 2023 r. – dochód na członka rodziny obliczany jest na podstawie uzyskiwanych dochodów i świadczeń w sierpniu 2023 r. Do dochodu należy wliczać wszystkie dochody członków rodziny oraz świadczenia rodzinne, wypłacane „powtarzalnie” (zasiłki: rodzinny, pielęgnacyjny, dodatek z tytułu rodziny wielodzietnej, świadczenia alimentacyjne, dodatek mieszkaniowy, itp).
Do dochodu nie wlicza się świadczeń „500+” oraz świadczeń o charakterze jednorazowym (dodatek z tytułu urodzenia dziecka, odlicza się także alimenty płacone na rzecz kogoś, dotacje celowe - w tym z tytułu bezrobocia z MOPR, itp.).
4. Dopuszcza się możliwość dokonywania zakupów na cele edukacyjne, w szczególności na podręczniki i przybory szkolne od dnia następującego po dniu zakończenia zajęć szkolnych poprzedniego roku szkolnego.
5. Dotychczas obowiązujące zasady rozliczania przyznanego stypendium nie zmieniły się (konieczność dostarczania i pozostawienia w dokumentacji oryginałów imiennych rachunków/faktur VAT a nie paragonów; dostarczenie rachunków/faktur przed wypłatą świadczenia). Rachunki budzące wątpliwość (brak firmy w bazie danych, źle wypełnione faktury itp.) nie będą uwzględniane.
Należy na bieżąco gromadzić faktury (nawet za drobne zakupy typu długopisy, zeszyty), aby nie było kłopotu z rozliczeniem wydatków w momencie wypłaty stypendium w szkole.
6. Stypendium szkolne (socjalne) nie może być wykorzystane na zakup odzieży tzw.: codziennej. Zwiększone (niż standardowe potrzeby na zajęcia w-f w szkole) zakupy odzieży sportowej powinny być uzasadnione w formie np.: zaświadczenia z klubu sportowego, potwierdzającego faktyczne uczestnictwo w dodatkowych zajęciach.
7. Wnioski znajdują się w gabinecie pedagoga. Te, które nie będą wypełnione właściwie nie będą przyjmowane. Do każdego wniosku (w przypadku dwójki lub więcej dzieci) należy dołączyć wymagane zaświadczenia.
8. Wnioski po 15 września będą przyjmowane tylko w uzasadnionych przypadkach: zmiana dochodu w rodzinie, zdarzenie losowe uniemożliwiające złożenie wniosku w terminie.
Zasiłek szkolny
Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego. Przez zdarzenie losowe należy rozumieć w szczególności:
- pożar lub zalanie mieszkania
- nagłą chorobę w rodzinie ucznia
- śmierć rodzica lub prawnego opiekuna
- nieszczęśliwy wypadek powodujący trwały uszczerbek na zdrowiu członków rodziny ucznia
- kradzież w mieszkaniu ucznia.
Zasiłek szkolny może być przyznany w formie pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym lub świadczenia pieniężnego na pokrycie wydatków związanych z procesem edukacyjnym, raz lub kilka razy w roku, niezależnie od otrzymywanego stypendium szkolnego.
Wysokość zasiłku szkolnego nie może przekroczyć jednorazowo kwoty o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
O zasiłek ten można ubiegać się w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od wystąpienia zdarzenia uzasadniającego przyznanie tego zasiłku.
Bezpłatne dożywianie
1. Bezpłatne posiłki w stołówce szkolnej będą wydawane uczniom, którzy przedstawią pedagogowi szkolnemu decyzję z MOPR lub GOPS.
2. W celu uzyskania decyzji przyznającej pomoc w formie posiłku dla dzieci w szkole rodzice lub prawni opiekunowie powinni złożyć w ośrodku:
- pisemną prośbę zawierającą: imię i nazwisko wnioskodawcy, adres zamieszkania lub pobytu, dane dotyczące dziecka (imię i nazwisko, nazwę szkoły oraz klasę)
- zaświadczenie o dochodach netto uzyskanych w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku.
3. Wnioski należy składać u pracowników socjalnych obsługujących rejon zamieszkania lub u kierownika działu pomocy środowiskowej.
Stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe
- Stypendium za wyniki w nauce może być przyznane uczniowi, który uzyskał średnią ocen:
- w klasach 4-6 5,3 lub został laureatem lub finalistą konkursów przedmiotowych i otrzymał co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania w okresie poprzedzającym okres, w którym przyznaje się stypendium.
- w klasach 7-8 5,1 lub został laureatem lub finalistą konkursów przedmiotowych i otrzymał co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania w okresie poprzedzającym okres, w którym przyznaje się stypendium.
2. Stypendium za osiągnięcia sportowe może być przyznane uczniowi, który uzyskał I miejsce we współzawodnictwie sportowym na szczeblu co najmniej międzyszkolnym oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania w okresie poprzedzającym okres, w którym przyznaje się stypendium.
3. O przyznanie stypendium za wyniki w nauce lub osiągnięcia sportowe może się ubiegać uczeń, który ukończył co najmniej klasę IV.
4. Wniosek o przyznanie stypendium za wyniki w nauce lub osiągnięcia sportowe składa do komisji stypendialnej wychowawca klasy.
5. Dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej przyznaje stypendium w ramach posiadanych na ten cel środków w budżecie szkoły.
6. Stypendium wypłacanie jest raz w roku szkolnym.
Wsparcie dla rodziców
- CENTRUM POMOCY DZIECKU I PORADNICTWA RODZINNEGO
- ul. Mikołaja z Ryńska (Dom Dziecka)
tel. (0-56) 46 21 871
- PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
- ul. Korczaka 23. ZSO nr 3 (Strzemięcin)
tel. (0-56) 46 44 805
- CENTRUM PROFILAKTYKI I TERAPII
- ul. Korczaka 23. ZSO nr 3 (Strzemięcin)
tel. (0-56) 46 30 560
- MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE
- ul. Waryńskiego 34A
tel. 56 696 87 00